על אורתופד מומחה ירך

אורתופד מומחה ירך כמו הרופא המומחה פרופ' רונן דבי, יכול לסייע לנו לעבור בהצלחה ניתוח אורתופדי. יש הרבה מאוד סוגים שונים של ניתוחים אורתופדיים כולל ניתוחים לרצועות, ניתוחים לשריר וגם ניתוחים למפרקים ולעצמות. מורכבות הניתוח משתנה מחולה לחולה בהתאם למצב הרפואי האישי שלו. כאשר אנחנו צריכים לעבור טיפול אורתופדי או ניתוח אורתופדי חשוב מאוד לקבל את כל המידע מראש ולהחליט ביחד עם הרופא המטפל שלנו איזה סוג טיפול הכי יטיב אתנו.

טיפים להחלמה מניתוח אורתופדי

יש הרבה מאוד טיפים שיכולים לסייע לנו להחלמה מניתוח אורתופדי. הטיפים החשובים ביותר הם:

  • לקבל תמיכה מחברים ובני משפחה
  • לנוח מנוחה מלאה עד שיש אישור מרופא לחזור לפעילות
  • לעבור טיפולי פיזיותרפיה

אם נקפיד על הכללים האלו יהיה לנו קל יותר להחלים מהניתוח שלנו. אחד הדברים הכי גרועים שאנחנו יכולים לעשות כאשר אנחנו עוברים ניתוח הוא לחזור מהר מדי לפעילות ספורטיבית וחשוב שנדע להתאפק ולחכות עד שנוכל לחזור לפעילות מלאה, אחרת נוכל לגרום לעצמנו נזק בלי הפיך. חשוב שנדע לנוח ולחכות עד שנהיה כשירים לחזור לפעילות ספורטיבית או אפילו ללכת על הרגל שלנו שעברה את הניתוח.

מתי יש לעבור ניתוח אורתופדי?

יש לעבור ניתוח אורתופדי לפי החלטה של רופא מומחה בתחום האורתופדיה. אם הרופא המומה שלנו החליט שאנחנו צריכים לעבור ניתוח אורתופדי אנחנו חייבים להקשיב לו. יש צורך בניתוח אורתופדי כאשר שבר לא מתאחה כמו שצריך או כאשר יש נזק חמור לעצם או למפרק (אם בגלל מחלה, בעיות גיל או פציעה). 

ההתמודדות שלנו עם ניתוח שאנחנו צריכים לעבור היא אף פעם לא דבר פשוט. כאשר אנחנו צריכים לעבור ניתוח אנחנו צריכים להיות חזקים מבחינה רגשית. חוסן רגשי יסייע לנו להבריא מהר יותר ולהתמודד טוב יותר עם תהליך ההחלמה. ככל שאנחנו עוברים את הניתוח בגיל מבודר יותר כך ייקח לנו יותר זמן להחלים ממנו. לאנשים בני 30 שעוברים ניתוח בברך קל יותר להחלים מאשר אנשים בני 80 שעוברים ניתוח בברך או בירך.

צילום:freepik