קליניקה לבריאות הנפש: חשיבות השירותים

מסכיזופרניה ועד הפרעה דו קוטבית, קיימות מספר הפרעות בריאות נפשיות חמורות שעלולות להפוך את חיי היום יום לכמעט בלתי אפשריים. במקביל, אינספור ישראלים חיים גם עם התמכרות, דיכאון והפרעת חרדה. 

אנשים רבים סובלים מבעיות נפשיות מתישות ביותר. בסיוע של שירותי קליניקה לבריאות הנפש, מטופלים נהנים מאיכות חיים משופרת, אבל עבור רבים, הסיוע אינו מגיע מכיוון שהם אינם מצליחים לחפש אותו או שאין להם גישה הולמת.

השלכות העדר טיפול או בחירה בטיפול עצמי

בעיות בריאות הנפש עלולות להפוך את החיים לבלתי נסבלים בקרב אנשים שסובלים מהן. חשוב להבין שלבעיות אלו יכולה להיות גם השפעה רחבה יותר על כל החברה, במיוחד כאשר הן אינן מטופלות או שאנשים מעכבים את החיפוש אחר שירותי קליניקה לבריאות הנפש.

טיפול באבחון כפול מציע שירותי בריאות נפש מקיפים לאנשים שחווים מצב בריאותי נפשי והפרעת התמכרות או שימוש בחומרים. קליניקה לבריאות הנפש מציעה טיפול בשתי ההפרעות במקביל כדי למקסם את הסיכויים להחלמה מלאה. לדוגמא, אם לאדם מכור יש הפרעת חרדה שמתרחשת במקביל, הוא עשוי לבחור לטפל בהפרעה שלו בעצמו. 

אבל החלמה אפשרית רק עם תמיכה של מומחה בריאות הנפש

חשוב להבין שטיפול במצבי בריאות הנפש הבסיסיים ובטראומות התורמות להתמכרות עלול לסייע במניעת הישנות ובשמירה על פיכחון לטווח הארוך.

מסיבה זו, ומסיבות רבות אחרות, הטיפול היחיד שיוביל להחלמה הוא טיפול שניתן על ידי מומחה בתחום בריאות הנפש.

בשורה התחתונה, הפנמת חשיבות קבלת הסיוע היא הצעד הראשון להחלמה

כשאדם שסובל מהפרעות בריאות הנפש, ומקבל טיפול התערבותי בזמן, שירותי בריאות הנפש מובילים גם להפחתת הסיכון למחלות כרוניות שקשורות למתח, חרדה ושימוש בסמים. והכי חשוב, שירותי קליניקה לבריאות הנפש מצילים חיים, תוך שיפור לטווח הארוך של המצב הנפשי של אנשים שעלולים להרגיש חסרי תקווה ואבודים. 

אז אם אתם מאמינים שאתם סובלים או עלולים לסבול ממחלת נפש, או אם אתם מכירים אנשים שסובלים מהפרעות אלו, חשוב שתנקטו בצעדים חיוביים לקראת החלמה על ידי פניה למומחה בריאות הנפש עוד היום.

ל- מעבר לאתר > לחצו על הקישור הבא.

צילום:freepik