ניתוחים אורתופדיים – מה זה כולל?

הכוונה בניתוחים אורתופדיים היא לניתוחים שנעשים בשרירים או במפרקים של הגוף. ניתוחים מסוג זה חשובים מאוד והם יכולים לסייע לנו להתגבר ולהחלים מפציעות ספורט או פציעות שנגרמו כתוצאה מבאלי של העצם והשריר. פציעות ספורט או שברים במפרק מאפיינים בדרך כלל או ספורטאים או אנשים בני הגיל השלישי שצפיפות העצם שלהם פחות צפופה והם מועדים ליותר פציעות. גם אנשים שבגלל מחלות צפיפות העצם שלהם פחות חזקה ודחוסה יכולים להיות מועדים לפציעות בברכיים או באזורים אורתופדיים שונים בגוף.

למה חשוב לא לדחות את הביצוע של ניתוח בירך?

כאשר אנחנו צריכים לעבור ניתוח בירך חשוב לקבל עליו כמה שיותר מידע נוסף מהרופא המטפל שלנו ולהקפיד לא לדחות את ביצוע הניתוח. ככל שנידחה יותר את ביצוע הניתוח שלנו להחלפת ירך כך יוכל לקחת לנו יותר זמן להחלים והמצב הרפואי שלנו יכול להחמיר. כאשר אנחנו צריכים לעבור ניתוח כדאי לנו אפילו לעבור אותו באופן פרטי וזאת בשביל שלא נצטרך לגרור את זמן ההחלמה שלנו כך שהוא ייקח יותר זמן.

איך ניתוח להחלפת מפרק בברך יכול לסייע לנו?

ניתוח להחלפת מפרק בברך יכול לסייע לנו לבצע פעולות יומיומיות באופן פשוט וקל יותר, כמו למשל עלייה במדרגות, ריצה או הליכה. ניתוח מסוג זה יכול לסייע גם למי שעוסק בספורט כתחביב לעסוק בו ביתר קלות. אם נפצענו בברך בזמן ששיחקנו כדורגל או כדורסל עם חברים אז ניתוח החלפת מפרק בברך יכול לסייע לנו לחזור לשחק איתם מהר יותר. 

בדרך כלל יש צורך בניתוח החלפת ברך כי הסחוס של הברך נשחק ונסדק. פציעה זו שכיחה גם בקרב מי שעוסק בספורט כמו ריצה למשל וגם בקרב מי שעבר את גיל שישים פלוס. כאשר אנחנו צריכים להתמודד עם פציעה מסוג זה אנחנו לא צריכים לחשוש לעבור ניתוח לשיקום הברך. ניתוח זה נחשב ניתוח קל ופשוט והוא לא מסוכן או מסכן חיים או את הניידות האישית שלנו. אם אנחנו רוצים שאיכות הניתוח תהיה טובה יותר כדאי לנו לברר בנוגע למנתחים פרטיים שמבצעים אותו.

צילום:freepik