מתי ישנה חובה לבצע ניתוחי מרפק?

חוששים שאתם עלולים בקרוב לעבור ניתוח מפרק? מוטב כי תכירו את כל הסיבות שלא אמורות להשאיר מקום לספק. נציין תחילה כי ניתוחי מפרק אמורים להיות הבחירה האחרונה של הרופא ושל המטופל. אך בחלק לא קטן מהמקרים הניתוח הוא האפשרות היחידה שנמצאת על השולחן. באילו מקרים ישנה חובה להעדיף ניתוח על פני כל גישה טיפולית אחרת? ד"ר אריה שטבון מומחה לכל תחומי הכירורגיה של כף היד יספק לכם את התשובות. כך תדעו בדיוק מתי אתם צריכים לבצע את הניתוח ומתי לא. 

בעיות מפרק שחוזרות על עצמן

אם אתם סובלים מבעיות מפרק שונות שחוזרות על עצמן, אין מנוס מלבצע ניתוח. איכות החיים שלכם חשובה יותר מכל דבר אחר, ואת זה אתם צריכים לקחת לתשומת הלב. אם הבעיות חוזרות על עצמן שוב ושוב, ככל הנראה רק ניתוח יצליח לפתור אותן. אחרי הניתוח אתם תוכלו לראות איך הצלחתם לשפר את איכות חייכם באופן משמעותי.

כאשר רוצים לפתור את הבעיה במהירות

ניתוחי מפרק מאפשרים ברוב המקרים לפתור את הבעיות השונות בשיא המהירות. זה נכון שאחרי ניתוח ישנה לרוב החלמה לא קצרה. אך עדיין אם לוקחים בחשבון את לוחות הזמנים מבינים כי החזרה לשגרה תהיה מהירה יחסית. לכן אם אתם רוצים לסיים את הבעיות במהירות ולהשאיר אותם מאחוריכם, זוהי האפשרות הנכונה. אם אתם יותר סבלניים תוכלו כמובן לבחור באפשרויות אחרות הנמצאות על הפרק. אך תיקחו בחשבון כי אפשרויות אחרות עשויות לגרור את הטיפולים למשך תקופה ארוכה.

ניתוחי מפרק בתור אפשרות יחידה

ד"ר אריה שטבון מספר כי ישנם לא מעט מקרים שבהם הניתוח הוא האפשרות היחידה. לא תמיד נמצאות על הפרק עוד אפשרויות אחרות שמהן אפשר לבחור. הרי אף אחד לא ירצה למשוך את הבעיה הרפואית במשך תקופת זמן ארוכה. כל זמן שהמצב נשאר בדיוק כפי שהוא, הוא עוד עלול להפוך להיות חמור במיוחד. לכן בחלק לא קטן מהמקרים הרופא פשוט ימליץ לבצע את הניתוח כאפשרות יחידה שרלוונטית. כל מקרה כמו שבוודאי כבר הבנתם נשקל לגופו.