כל מה שחובה לדעת על היסטרוסקופיה

קיבלתן הפנייה לבדיקת היסטרוסקופיה, אך אתן לא באמת מבינות מה זה אומר? על מנת שתוכלו לבצע את הבדיקה ללא חשש, תצטרכו להכיר אותה לעומק. ד"ר גדי בן שטרית מומחה בגניקולוגיה מרים את הכפפה על מנת להסביר לכם על הטיפול הזה. כך שאם קיבלתן הפנייה לבדיקה הזאת, תבינו בדיוק מאיזה סיבה קיבלתן אותה. כמובן שאחרי שתקראו את המידע הרב, החשש אמור להיות מופחת. חוסר הוודאות יתפוגג, ותוכלו לבצע את הבדיקה על מנת לקבל את תמונת המצב המלאה.

מהי בדיקת היסטרוסקופיה?

היסטרוסקופיה היא בדיקה המאפשרת מבט אל תוך הרחם של האישה. חשוב להדגיש כי מדובר על בדיקה המיועדת לאבחנה, ולא כזאת המיועדת לטיפול. הבדיקה עצמה מבוצעת ללא הרדמה, הרדמה מתבצעת רק במקרים מיוחדים. באמצעות הבדיקה מחדירים סיב אופטי אל תוך צוואר הרחם. כך ניתן יהיה לראות מה קורה בדיוק בתוך הרחם של האישה. בדרך הזאת ניתן גם להבין מהם אמצעי הטיפול הכי יעילים.

מדוע צריך לבצע את הבדיקה הזאת?

נדגיש כי יכולות להיות לא מעט סיבות שיביאו את רופא הנשים לשלוח אתכן לבדיקה הזאת. הבדיקה הספציפית הזאת מאפשרת לשלול או לאמת כל מיני בעיות שונות שמהן כל אישה יכולה לסבול. אחרי ביצוע הבדיקה יהיה ניתן להבין בדיוק מהי הסיבה שבגללה האישה מתלוננת על בעיות שונות. ללא הבדיקה הזאת יהיה קשה לחבר את התמונה בשלמותה ולהבין כיצד הכי כדאי לפעול. כל מי שביצעה את הבדיקה הזאת מבינה עד כמה היא משמעותית וחשובה.

האם בדיקת היסטרוסקופיה כואבת?

קשה מאוד לתת תשובה חד משמעית לשאלה הזאת, כי כאב הוא עניין מאוד אינדיבידואלי. אך נציין כי כיום המכשור הוא מכשור מתקדם ודק, כך שחוסר הנוחות היא מינימלית. יש נשים שמגדירות את חוסר הנעימות ככאב מסוים, ואחרות שמקבלות את העניין בפרופורציות. התחושה יכולה להיות תחושה של כאבי מחזור למשך כמה דקות בודדות. חשוב להבהיר כי הבדיקה היא לא בדיקה ארוכה, כך שחוסר הנעימות יעבור במהירות. אחרי סיום הבדיקה כל אישה יכולה לחזור לשגרת היום כרגיל.

צילום:freepik