מה שצריך לדעת על פונדקאות

הקמת משפחה לא תמיד אפשרית באופן טבעי, ומבחינת זוגות רבים, פונדקאות היא המסלול שמאפשר להם לקבל את הילד שהם חולמים עליו. אבל למרות שפונדקאות הופכת לשיטה נבחרת להקמת משפחה, יש עדיין שאלות רבות סביב התהליך והפרטים. משפחות רבות אינן בטוחות במה מעורב תהליך פונדקאות, או שאינן חושבות שזו אפשרות שעומדת לרשותן.

בהסדר הטיפוסי של פונדקאות, הורים מיועדים יוצרים עוברים באמצעות הפריה חוץ גופית. אחד או יותר מהעוברים האלו מושתלים לפונדקאית שנושאת את העובר במהלך ההיריון אבל אין לה קשר גנטי כלפיו.מגזין בייבי4יו עוסק בנושא הפונקדקאות ונושאים נוספים הקשורים להורות.

חשיבות התמיכה של הצוות המקצועי

פונדקאות מנוהלת על ידי צוות מקצועי שמלווה משפחות ליצירת חוויה אישית, חלקה ונטולת מתח. תהליך זה מורכב לעתים קרובות מבחינה רגשית עבור הורים רבים, ולכן חשובה תמיכה מקצועית מלבד ביצוע הליך מקצועי של הפריה חוץ גופית, על מנת לוודא שהתהליך יעבור פשוט ככל האפשר.

כשהורה מיועד מתייעץ עם מומחי פונדקאות, השאלה העיקרית של ההורים היא איך נראית רשת התמיכה המוצעת. חשוב ליצור בסיס איתן של בני משפחה, חברים ועמיתים עליהם ניתן להישען ולשתף במסע. גידול המשפחה דרך מרכז רפואי הוא מסע נפלא, אבל זה גם מסע רגשי, ולכן חשוב הליווי המקצועי והאישי לאורך כל התהליך.

מהן הסיבות לעבור תהליך פונדקאות?

בני זוג מחפשים אפשרויות פונדקאות ממגוון סיבות, אבל שתי הסיבות הנפוצות ביותר הן בעיות פוריות של שני בני הזוג או אחד מהן, שאינן מאפשרות הריון בגלל מחלה או סיבוכים אחרים, או כשבני זוג חד מיניים מעוניינים להיות הורים.

כמה קשה למצוא פונדקאית?

חלק מההורים המיועדים מוצאים פונדקאית לבד או דרך סוכנות פונדקאות שמתאימה אותם לאם פונדקאית. במרכז פונדקאות, פונדקאיות והורים מיועדים ממלאים שאלונים ארוכים ומתייעצים עם אנשי הצוות על מנת לשתף את דעתם ועל מה שהם מצפים מהתהליך.

מרכז פונדקאות להורים ולפונדקאיות מבוסס על שלושה קריטריונים: התאמה משפטית, התאמה לאישיות והשקפות על צמצום סלקטיבי. משך הזמן שלוקח להורים מיועדים להתאים לפונדקאית תלוי בהעדפות ובמפרט של ההורים המיועדים, כמו גם במקום בו הם גרים.

צילום:freepik