החלפת מפרק ברך – איך זה מתבצע?

יש הרבה מאוד תחומים וניתוחים בשדה הרפואה שיכולים לסייע לנו לשפר את איכות החיים שלנו. אחת הניתוחים שיכולים להביא לשיפור משמעותי בניידות ובעצמאות התנועה שלנו הוא ניתוח החלפת מפרק ברך. ניתוח החלפת מפרק ברך הוא ניתוח לא מסוכן מבחינת סיכון החיים שלנו והוא יכול לשדרג מאוד את איכות החיים שלנו כי הוא יאפשר לנו לרוץ ולנוע ביתר חופשיות. אם בגלל פציעות ואם בגלל בלאי שבא עם הגיל יש אנשים שמפרק הירך שלהם חלק וצפיפות העצם בו לא גבוה מספיק. במקרים אלו יכול לקרות שבר במפרק ואם אנחנו רוצים לאחות את השבר ולתקן אותו אנחנו חייבים לעבור ניתוח שיחליף אותו במפרק מפלטינה. 

מתי צריך לעבור ניתוח אורתופדי?

אז מתי צריך לעבור ניתוח אורתופדי? יש לעבור ניתוח אורתופדי למשל במפרק הירך שלנו כאשר יש לנו בעיה רפואית או בעיה אורתופדית שמגבילה את התנועה שלנו והשימוש שלנו באיברים האורתופדיים שלנו בגוף (גב, גפיים עליונות וגפיים תחתונות). הניתוח יכול לסייע לנו לשפר את יכולת התנועה והגמישות האישית שלנו. רק במקרים בהם טיפולים אחרים לא עזרו יש לבצע ניתוח. הניתוח עצמו נערך על ידי מנתחים מומחים שתחום המומחיות שלהם הוא רפואה אורתופדית כירורגית. 

איך אפשר להחלים מניתוח אורתופדי?

אז איך אפשר להחלים מניתוח אורתופדי? יותר קל להחלים מניתוח אורתופדי אם אנחנו בוחרים לעבור טיפולי פיזיותרפיה שיתמכו בגוף שלנו ויחזקו אותו. רופא מומחה כמו ד"ר אריאל פורמן יכול לסייע לנו להרגיש טוב יותר כך שאיכות החיים שלנו תשתפר אחרי הניתוח האורתופדי. ניתוח יכול להיות חוויה לא פשוטה וחשוב שנקבל תמיכה מחברים ובני משפחה שלנו כאשר אנחנו עוברים אותו. 

החלמה מניתוח אורתופדי יכולה להיות תהליך קל יותר כאשר אנחנו נחים לאחר הניתוח מנוחה מלאה ולאט לאט חוזרים לפעילות מלאה. חשוב מאוד שנבחר לעבור טיפולי פיזיותרפיה ושלא נזניח את הבריאות האישית שלנו. אם יש לנו בעיה של צפיפות העצמות שלנו חשוב שנתייעץ עם הרופא המטפל שלנו מה אפשר לעשות בשביל לחזק את צפיפות העצם שלנו.