דודי שמש בבית שמש

הנסיעה הביתה הרגישה כמו הרפתקה שלמה בבוקר: למצוא את מקור הדליפה, לקרוא למתקינים למצוא תחליפים לאריחי גג וכן הלאה, בדומה לאחד מאותם משחקי מחשב של פעם בהם השחקן צריך לנווט בעולם דמיוני, להשלים סדרת משימות ולתת למחשב את הפקודות הנכונות עם התחביר הנכון. ובל נשכח שהיה צריך לבצע את ההזמנות החשובות ביותר לפני שיכולתי לחזור הביתה ולשלם למתקינים.

בשנות ה -50

המחסור בדלק בישראל הביא את הממשלה לאסור חימום מים בין השעות 22: 00-18: 00, וכשהמצב החמיר, הציע המהנדס לוי ישאר לבנות גנרטורים חשמליים נוספים כדי שבתים יוכלו לעבור למים סולאריים. הוא בנה בעצמו אב-טיפוס והקים את נריה בשנת 1953, היצרנית המסחרית הראשונה בישראל של דודי שמש בבית שמש. בשנת 1967 אחד מכל 20 משקי בית השתמש בשמש כדי לחמם את המים, ונמכרו 50,000 דודי שמש.

ב בשנות החמישים החלו ישראלים להתקין דודי שמש בבתיהם

השימוש המסחרי הנפוץ הראשון בעולם באנרגיה סולארית. בשנות השבעים, במהלך משבר הנפט, הארי צבי תבור, אבי התעשייה הסולארית הישראלית, פיתח אב טיפוס דוד שמש המשמש על ידי 30-40% ממשקי הבית הישראליים. העלייה העולמית במחירי הסחורות האנרגטיות לאחר מלחמת יום הכיפורים בשנת 1973 הובילה עוד יותר את השימוש בחימום סולארי בישראל.

משבר האנרגיה גרם לישראל לדרוש מבנים עם פחות מ- תשע קומות להתקנת דודי שמש

ישראלי כיום הוא המוביל העולמי בשימוש באנרגיה סולארית לנפש, שווה ערך לכ -3% מסך צריכת האנרגיה הראשונית הלאומית שלו. בשנות השמונים הכנסת בישראל העבירה חוק המחייב להתקין דוד שמש בכל הבתים החדשים הגבוהים יותר ממגדל עם שטח גג לא מספיק.

בניגוד למדינות כמו גרמניה

יפן, קנדה וארה"ב, ישראל מציעה מעט תמיכה באנרגיה סולארית. סובסידיות, זיכויי מס על אנרגיה סולארית והקצאת קרקעות לתחנות כוח סולאריות גדולות הם זעירים או לא קיימים. אפשטיין אומר בתקופה שבה ההשקעה הממשלתית במדינות אחרות גדלה, ומממן מחקר ופיתוח. בשנים האחרונות חלה ירידה בישראל.

בשנה שעברה הודיעה ממשלת ישראל על הודעה מעניינת המסמנת שינוי דעותיה ביחס לשאיפותיה של ישראל לפתח מקורות אנרגיה מתחדשים

ביוני 2020, יובל שטייניץ, שר התשתיות הלאומיות, מקורות אנרגיה ומים הציגו תוכנית להגדלת חלקם של חשמל שצריכה ישראל ממקורות מתחדשים ב -30% עד שנת 2030, כאשר 90% מהחשמל מגיע מאנרגיה סולארית. שטייניץ טען כי אם התוכנית תיושם, ישראל ובית שמש תהיה המובילה העולמית בתחום האנרגיה הסולארית.

הבנייה צפויה להתחיל באזור אשלים במדבר הנגב בהמשך השנה, לאחר סיום חוזה רכישת החשמל ומימון הפרויקט.

ביולי קיבלה חברת מגלים סולאר פאואר בע"מ

רכב ייעודי מיוחד שהוקם על ידי אלסטום, ברייטסורס, קרן השקעות תשתיות ואנרגיה NOY, מימון מבנק ההשקעות האירופי ובנק הפועלים לצורך הקמתה והפעלתה של שמש אשלים. תחנת כוח תרמית בבית שמש. החברה וישראל חתמו על הסכם רכישת חשמל בנובמבר 2013. באזור הערבה שבדרום ישראל, הרכז החדש של אילת-אילות ישלים פעילויות אחרות באנרגיה מתחדשת.

כמה חברות ואוניברסיטאות ממשיכות לחקור ולשפר דודי שמש בבית שמש, כולל מכון ויצמן המפורסם ומעבדת שץ לפיתוח אנרגיה סולארית. ממשלת ישראל ומשרד האקולוגיה קראו לאזרחי ישראל להשתמש בכיריים וללמד אותם בבתי ספר.

מצנן השמש מורכב מאספן צלחות שטוח, מצנני ספיגה, אביזרים קטנים יותר ומיכל אחסון קומפקטי. הוא מופעל על ידי קרינת שמש ללא מקור דלק רזרבי נוסף וניתן להפעילו בכל שעה ביום או בלילה.

בחורף

אתה צריך להדליק את הדוד שמש בבית שמש כל 30-60 דקות, במהלך המקלחות כדי לקבל מים חמים. תשלום מי שפכים (BYVB) עבור צריכת מים בדירה וביוב אם הדירה מחוברת למערכת הביוב המקומית. חשבון המים לא מופיע כל חודש, אלא כל חודשיים-שלושה. מיכל מים מחומם סולארי לחימום מים בחורף.

אודי (שמו הפרטי

הוא Chromagen, שמה של החברה בה הוא עובד) מייצר את דודי השמש בכל מקום שנמצאים על גגות רוב הבניינים בישראל. תנורי שמש אלה נקראים אדים ומשמשים לחימום השמש וחימום המים במהלך חודשי הקיץ החמים. אנשים כמו אודי מתקינים את הדברים האלה, שבעברית מכונים "מתקינים כותרים".

באשר לחשמל, ישראל מוגדרת כאי, מה שאומר שהיא אינה יכולה לסמוך על עזרת שכנותיה במקרה של התקפה על הרשת או כשל קטסטרופלי המפיל את המדינה בחושך מוחלט. מסיבה זו, החיפוש אחר מקור אנרגיה יציב הוא בראש סדר העדיפויות הלאומי.

השימוש באנרגיה סולארית בישראל מתחיל בראשית שנות החמישים, אז הוצגו דודי שמש כדי להתמודד עם המחסור באנרגיה שפקד את המדינה המתעוררת. היוזמה הוכיחה את עצמה כמוצלחת, וכיום ל 90% ממשקי הבית בישראל יש דוד שמש.

עם זאת, תוכניות לכסות את גגות בתי הסוהר, תחנות המשטרה ותחנות כיבוי באמצעות פאנלים סולאריים לא הצליחו להתגבר על המכשולים הביורוקרטיים והם עדיין בדרך.