אורתופד מומחה ירך וניתוח החלפת מפרק ירך

אורתופד מומחה ירך הוא איש המקצוע אליו עלינו לפנות אם אנחנו מעוניינים לעבור ניתוח החלפת מפרק ירך. הניתוח עצמו הוא לא ניתוח מורכב או קשה מאוד מבחינה רפואית. אם אנחנו רוצים לשפר את הבריאות האישית שלנו אנחנו חייבים לעבור את הניתוח אם האורתופד המטפל שלנו המליץ עליו. חשוב מאוד לא לדחות את קבלת הטיפול הרפואי הנחוץ הזה – כי כל עיכוב בקבלת טיפול רפואי זה יכול לעלות לנו ביוקר בהמשך. דחיית קבלת טיפול רפואי שרופא המליץ לנו עליו, היא טעות שכדאי מאוד להימנע ממנה.

אורתופד מומחה – איך הוא יסייע לנו?

פרופ' רונן דבי יכול לסייע לנו לקבל טיפול רפואי מטיב במגוון רחב מאוד של בעיות אורתופדיות. בעיות אורתופדיות שכיחות מאוד בקרב בני הגיל השלישי הן בעיות בברכיים או בירכיים. ככל שאנחנו מזדקנים איכות הסחוס והמפרקים בגוף שלנו נחלשת ואנחנו יכולים לסבול משחיקה בהם ומבעיה בהם. אם אנחנו מזהים קושי או כאב כאשר אנחנו הולכים או עוסקים בפעילויות ספורטיביות, חשוב מאוד שנדע שזה לא דבר חולף ושנפנה כמה שיותר מהר לקבלת טיפול רפואי.

למי ניתוח החלפת מפרק ירך יכול לסייע?

ניתוח החלפת מפרק ירך יכול לסייע לאנשים שסבלו משבר במפרק או לאנשים שיש להם בעיות מסוגים אחרים במפרק. ההתמודדות עם בעיות אלו היא לא פשוטה והיא תהליך מתמשך. לא כל מי שיש לו בעיות בירך יצטרך עבור ניתוח להחלפת מפרק. רק במקרים של שבר במפרק או מקרים בהם המפרק נשחק לגמרי, יהיה צורך בלעבור טיפול להחלפת מפרק ירך. ניתוח זה הוא לא ניתוח חריג או לא שכיח. מדי שנה מאות אנשים ואפילו אלפי אנשים עוברים את הניתוח הזה והוא יכול להיות משנה חיים.

ניתוח החלפת מפרק ירך יכול לשפר מאוד את איכות החיים של מי שעובר אותו. ניתוח זה יכול לשפר את הגמישות שיש לנו בירך ואת היכולת שלנו לבצע פעולות שונות כמו הליכה, ריצה, התכופפות או עלייה במדרגות. היתרונות של הניתוח הם רבים לעומת הסיכון הנמוך שלו יחסית. חשוב לדעת שניתוח מסוג זה נערך אך ורק בהרדמה מלאה והוא חשוב מאוד. הניתוח יכול לסייע לנו לשפר את התנועה ואת הניידות האישית שלנו באופן ניכר כך שאיכות החיים שלנו תשתפר מאוד ונוכל לחזור לנוע ולהתנייד באופן עצמאי. קבלת העצמאות שלנו בחזרה היא דבר חשוב ואין כמעט דבר חשוב יותר מהיכולת ללכת ולנוע בחופשיות. 

צילום:freepik